تاريخ : | | نویسنده : 24linuxhosting
قلب از مهمترین و حیاتی ترین اندامهای بدن است لذا جهت انجام بهترین شیوه های ورزش و دریافت حداکثر استفاده از تمرینات ورزشی باید از سلامت قلب و ریه ها مطمئن شد.

به گزارش مهر، از مهمترین و حیاتی ترین اندامهای بدن قلب است لذا جهت انجام بهترین شیوه های ورزش و دریافت حداکثر استفاده از تمرینات ورزشی باید از سلامت قلب و ریه ها مطمئن شویم. بسیاری از افرادی که برای تمرین به باشگاههای بدنسازی مراجعه می کنند زیر سن 30 سال هستند و در این سنین معمولا مشکل قلبی کمتر مشاهده می شود.

اما نباید از این مسئله به راحتی بگذریم مشکلات قلبی که برخی از آنها ژنتیکی و ارثی هستند در فرد یا افرادی از خانواده وجود دارد و خود ورزشکار نیز ممکن است از این امر بی خبر باشد لذا توصیه می شود قبل از تمرین در باشگاههای بدنسازی پزشک متخصص قلب یا داخلی شما را معاینه کند. اگر احساس درد در قفسه سینه، دست چپ، گردن و پشت دارید و یا احساس تنگی نفس وجود دارد و یا تپش قلب دارید موضوع را جدی تر فرض کنید. درد ذکر شده ممکن است در حالت عادی در حالات عصبی و فعالیت بروز کرده باشد.

هنگامی که از سلامت قلب خود مطمئن شدید می توانید تمرینات بدنسازی را زیر نظر یک مربی کاردان از حرکات سبک شروع کنید. البته باید دائما این نکته را در نظر بگیرید که تمرینات با وزنه و یا تمرینات هوازی همانند کار با تردمیل و ... در صورت عدم رعایت برخی نکات خود به قلب صدمه می زند.

جهت برخورداری از قلبی سالم و قوی به موارد زیر توجه کنید:

1- شدت تمرین باید متناسب با سابقه تمرینی شما باشد. استفاده برخی داروها یا مکمل ها که موجب افزایش آنی قدرت عضلات می شود موجب فشار مضاعف به قلب می شود.

2- داروهایی که شامل افدرین هستند احتمال ایست قلبی را به شدت افزایش می دهند.

3- داروهای چربی سوز که قبل تمرین مصرف می شود اکثرا دارای ترکیب کافئین هستند. کافئین نیز بر عملکرد قلب فشار می آورد.

4- کلن بوترول نیز جزو داروهایی است که مصرف آن بسیار حساس است و ممکن است برخی ورزشکاران به آن واکنش منفی نشان دهد.

5- مکمل های پمپ کننده نیترو نیز در مواردی به قلب فشار می آورد.

6- مصرف همزمان کلن - کافئین و پمپ کننده ها نادرست است مگر آنکه به فاصله و به دستور مربی کاردان تجویز شود.

7- داروهای کور کننده اشتها نیز ممکن است به قلب فشار بیاورد.

8- دارویهای تیروئیدی و انسولین و دیورتیک با احتیاط و رعایت نکاتی خاص باید مصرف شوند.

9- استراحت بین حرکات باید معین باشد.

10- در حین تمرین در بخش مثبت تکرار یعنی زمانی که انقباض عضلانی را انجام می دهید نفس را از ریه خارج کنید و در بخش منفی هر تکرار باید نفس بگیرید. ریتم تنفس باید با ریتم انجام هر تکرار برابری کند لذا هیچگاه نفس خود را در سینه حبس نکنید.

11- رژیم هایی که در آن نمک و کربوهیدارت محدود شده ممکن است موجب ناراحتی قلبی شود.

12- در ابتدای هر تمرین بعد از نرمش ضربان قلب خود را یا با حرکات هوازی و یا انجام حرکات با وزنه سبک با تکرار زیاد بالا ببرید تا قلب آماده فعالیت سنگین شود.



رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
جشن عروسی
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
حمل نخاله ساختمانی و ضایعات عمرانی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
جدیدترین تجهیزات تالار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
دوربین مداربسته
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه مدیریت
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
نمایندگی برندها در ایران

لینک های مفید
آموزش مجازی | تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.